Ezoterikus könyvek, filmek, zenék

Oszd meg!

Keresés a honlapon

Adomány

Útmutató

Mini-chat

Látogatóink

Block title

Főoldal » Fájlok » Életmóddal kapcsolatos könyvek » Könyvek - életmód

Cukorbetegeknek ajánlanám, saját tapasztalataim alapján Doc.
[ · Letöltés távoli szerverről (14 KB) ] 2015-06-20, 08:27

Cukorbetegeknek ajánlanám, saját tapasztalataim alapján. Nekem bejött,  másnak is sikerüljön!  Egy évvel ezelőtt  kiderült, hogy magas a vércukor értékem, a laborleletem sem mind volt teljesen normális. Gyógyszert még nem kellett szednem, mert 7 körüli értéket mértek. Most már 5,2-5,8 körüli értéken vagyok. Bizonyos teával is próbálkoztam, nekem nem vált be. Az alábbi viszont igen:

Nigella Sativa  magot  (feketehagyma magnak is nevezik, de vigyázz, mert a Nigella-félékből csak a Sativa jó) vettem egy kis csomaggal  bioboltban, csupán párszáz forint, olcsó. A legfontosabb tennivaló vele, hogy szárazon kicsit meg kell pirítani egy teflon serpenyőben állandóan kevergetve, pár pillanat, ahogy kicsit pattogni kezd, de ne égesd oda, mert keserű lehet! Csak 2-3 evőkanálnyit pirítottam, többre nem is volt szükségem. Ebből a magocskából minden nap egy fél csapott kiskanál (a legkisebb mokkáskanál) ettem vacsorára, ételre rászórva, vagy csak úgy bekapva, szétrágcsálva, mert nagyon finom dió ízű. Napi fél-egy almát héja nélkül felszeleteltem cikkekre, megszórtam őrölt fahéjjal és megettem általában délelőtt tízóraira. Itt arra kell nagyon figyelni, hogy a fahéjat nem szabad  „letüdőzni”, vagyis ne akkor vedd a levegőt, amikor azt bekapod, mert fojtó lehet. Fahéjból is lehet naponta max. 1-2 mokkÃ
 ¡skanálnyit  enni.  Tehát délelőtt fahéjas alma, délután vagy este pedig a Nigella Sativa magocska. Csicsókát először minden reggelihez, később pedig heti 1-2 alkalommal ettem párolva, reszelve, sütve, pürének is.
Külföldön felfedezték, hogy az inzulin indexet alapul véve bizonyos ételek gyorsabban emelik a vércukor értéket. Ezt és az egy éves  étkezési szokásaimat figyelve a következő ételeket nem eszem: füstölt húskészítmények, marhahús, tejtermékek (kefír, joghurt, tej,túró),   szárazbab, burgonya, narancs, zellergumó, hal, banán,  kiwi, petrezselyem-gyökér, zsömle, kifli,  fehér kenyér!!     Tényleg nagyon megemelik a vércukrot!  Margarint és olajat sem eszek.
Bátran ehetem viszont a következőket:   zöldbab, sült vagy főtt pulykahús,  fahéj, kapor, lencse, brokkoli, savanyúság, téli szalámi (van olcsóbb változata!),  pulykafelvágottak, kurkuma por – a főzés legvégén szórok egy keveset az ételre, cayenne bors, oregánó (szurokfű), őrölt  kömény, bogyós gyümölcsök, zabpehely, zöldségek, tojás, hús- és zöldséglevesek,  csirke-pulyka-disznóhús minden formában.  Rizst és durumtésztából készült tésztaféléket heti 1-2 alkalommal eszek. Főzelékekre hetente egyszer  megengedem a tejfölös habarást. Reggelire-vacsorára ehetek 1-2 szelet  Gra-ham toast kenyeret (kacsazsírral, pulyka- felvágott készítményeket, tojást stb.). Édesítésre kávéhoz Eritritet vagy Stevia cseppeket használok. Ez kicsit drága, de nekem sokáig elég. Sütéshez-főzéshez  saját kisütésű  kacsa- vagy libazsírt használok  (piacról vett „testhájból”).  A töpörtyűje is nagyon finom, pers
 ze mértékkel!
Ha egy nap „vétkeztem”, akkor ettem pár órán belül savanyúságot, csicsókát, kaprot, főtt zabpelyhet fahéjjal vagy pulykafelvágottat, stb., és másnap jobban odafigyeltem az étkezésemre. A zöldbab főzelék (kevés zabliszttel habarva) valamilyen húsfélével volt a legjobb/gyorsabb hatású.
Megjegyzem, hogy amikor cukorbetegeknek készült ételekről lehet olvasni, a legelső az, hogy süteményeket ajánlanak műcukorral, és csak utána következnek az ételek. Aki tudomásul veszi, hogy megemelkedett a vércukor értéke, annak teljesen fölösleges édesítőszerrel készült cukrásztermékeket ennie! Rengeteg olyan étel létezik, amibe egyáltalán nem kell cukor (bár bizonyos szakácskönyvek még a zöldborsó levesbe is ajánlanak „pici cukrot” ….!) Éppen ebben az átmeneti időszakban ajánlható az Eritrit vagy az egészségesnek mondott Stevia használata.
Mindenki csak saját felelősségére fogjon bele, és a gyógyszerszedést  NE hagyja abba, csak akkor, amikor már rendszeresen beállt a vércukra a normális értékre és az orvosával is konzultált a gyógyszeradag csökkentése esetleg abbahagyása ügyében.
Ismétlem: ez az én saját tapasztalatom, de bízok benne, hogy aki még a betegsége  „elején van”,  nagyon sokat tud segíteni-javítani az állapotán. Az elfogyasztott ételeket egy füzetbe leírom minden nap és a vércukromat is rendszeresen, heti 1-2 alkalommal ellenőrzöm.  A fenti diétát többnyire ma is betartom, és minden laboreredményem a normális tartományban van. Ja, és lefogytam 13 kg-ot egy év alatt, fokozatosan, szenvedés nélkül.
Gyógyulás okosan, szenvedés nélkül!

Anna klubtagunktól kaptuk, hálásan köszönöm mindannyiunk nevében! Bárkinek szívesen segít, akinek kérdése van. 

Kategória: Könyvek - életmód | Hozzáadta:: Zsóka
Megtekintések száma: 602 | Letöltések: 270
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]

Klubtagság

Iratkozz fel!

Hírlevél

Neked szól!

Itt vagyunk!

A fejezet kategóriái

Statisztika


Online összesen: 34
Vendégek: 31
Felhasználók: 3
Nyanyuska, lerika, huskym22

Block title