Cikkek katalógusa

Oszd meg!

Keresés a honlapon

Adomány

Útmutató

Mini-chat

Látogatóink

Block title

Főoldal » Cikkek » Ezoterikus cikkeink » Ezoterikus cikkeink

9 tipp, hogy közelebb kerülj önmagadhoz, és a belső csendhez

1. Csökkentsd külső zajt!

Hadd kérdezzem meg: Naponta hány órát töltesz TV-zéssel, háttérrádiózással, céltalan szörföléssel az interneten? Mennyi időt töltesz bulvársajtó olvasásával? Beszélgetéseid hány százalékát teszi ki az üres fecsegés, pletykálás?
Ezek egyrészt igencsak céltalan és időt rabló tevékenységek, másrészt arra sarkallnak, hogy mindennel és mindenkivel foglalkozz, csak magaddal ne. Kapcsold ki, vagy csökkentsd a TV-zést, rádiózást, illetve olyan műsorokat nézz, ami valóban érdekel, ami a fejlődésedet szolgálja, és jó érzéssel tölt el. Az internetet elsősorban a munkádhoz vagy a hasznos információk összegyűjtésére használd, illetve határozd el, hogy hetente maximum 2 órát töltesz szörföléssel (ha már nem tudsz lemondani róla). Kerüld az olyan személyek társaságát, akikkel a társalgás csak pletykálkodással, panaszkodással telik, akik energiavámpírként szívják le az életerődet.

2. Menj ki a szabadba!

A madárdal, a bogárzümmögés, a vízcsobogás-hullámzás hangjai természetes hangok, így sokkal inkább egy hullámhosszon rezegnek lényed belső hangjával, mit a városi, mesterséges zajok. A természet hangjai és a környezet évszakonkénti változása közelebb visz önmagunkhoz és az Élet változásainak megértéséhez. Arról nem is beszélve, hogy a napfény és a friss levegő energiával töltenek fel.

3. Mozgás!

Annak ellenére, hogy külső aktivitást igényelnek, egyes mozgásformák mégis hatékony segítséget nyújtanak a belső csend megteremtésére, a befelé figyelésre. Ilyen például a jóga, tai-chi, úszás, kocogás.

4. Írj naplót!

Az Önmagaddal való kapcsolat megteremtésének az egyik legjobb módja a naplóírás. Ezt teheted napi, heti rendszerességgel, úgy hogy leírod a nap eseményeit is, de csinálhatod azt is, hogy a legmélyebb gondolataikról és érzéseikről írsz és csak akkor, amikor felgyűltek benned a dolgok. Az írás gyógyít: a fogalmazás révén rendszerezi a gondolatokat, mélyebb belátásra késztet, oldja a feszültséget, így hangulatilag és érzelmileg kiegyensúlyozottabbá tesz. Az írás, mint tevékenység, sajátos meditatív állapotot idéz elő.

5. Alkoss!

Hasonlóan nyugtató agyhullámokat és hangulatállapotot eredményeznek a különböző kreatív, manuális tevékenységek, mint a festés, rajzolás, agyagozás, kötés, horgolás, kertészkedés, főzés, vagy akár az éneklés, zenélés, mantrázás is. Az ilyen alkotó hobbik – ahol nincsenek valós vagy kreált merev szabályok – közelebb visznek önmagadhoz, segítenek érzéseid és vágyaid kifejezésében, a személyiséged kibontakoztatásában.

6. Meditálj!

A meditáció: szemlélődést jelent, miközben tudatunkkal egy gondolatra érzésre vagy tárgyra koncentrálunk. Meditálni számtalan módon lehet: ülve vagy fekve, egyesül vagy csoportosan, a szobában vagy a szabadban, zenével vagy a nélkül. A meditáció lehetővé teszi, hogy jobban megértsd életed minden mozzanatát, azt hogy mi zajlik benned, vagyis fejleszti az önismereted.

7. Figyeld a légzésedet!

Az egyik leggyorsabb és bárhol, bármikor alkalmazható módszer ahhoz, hogy befelé figyeljünk a lélegzet-meditáció. 8Fantasztikus a magyar nyelv: lélegzés – LÉLEK léteZÉS…) Amikor a ki és belélegzésre összpontosítasz, egyszerűen nem tudsz máson gondolkodni. Egy pillanatra mintha megállna az idő, nem foglalkoztatnak a múlt sérelmei, a jövő tevei, a befizetetlen számlák. Teljesen megélheted az Itt és Most –ot, a belső csendet.

8. Csend-kúra

Határozd el, hogy egy napig kizárod a külső hangforrásokat – TV, rádió, mobil – és te sem beszélsz. Bár hangot nem adsz ki, mégis azt fogod tapasztalni, hogy folyamatos párbeszédet folytatsz önmagaddal. Most tudatosíthatod azokat a régi lemezeket, amelyek régóta szólnak benned, amelyek meghatározzák életed irányát és minőségét, amelyek alapján döntéseket hoztál, célokat tűztél ki, érezted jól vagy elégedetlennek magadat a bőrödben. Hogy tetszik a lemez? Pozitív vagy negatív? Milyen érzéseket kelt benned?

9. Légy jelen a pillanatban!

Rengeteg rutin dolgot végzünk egy nap: beágyazunk, elmosogatunk, kinyitjuk és bezárjuk, a kulccsal az ajtót stb. Ezek olyan automatikusan mennek, hogy szinte már fel sem tűnnek, nem is tudatosulnak (legfeljebb csak akkor, amikor a buszmegállóban állva bevillan a kétely, hogy vajon bezártam az ajtót, és kénytelen vagy visszamenni). Válassz ki minden nap egy cselekvést, és figyelj arra, amikor csinálod. Próbálj minden érzékszerveddel minél többet felfogni belőle. Pl.: ha virágot ültetsz át, figyeld meg milyen színű a föld, milyen a tapintása (hűvös vagy meleg, száraz vagy nyirkos?) van-e illata, milyen a hangja, ahogy a virág köré szórod.

Melyiket próbálod ki legelőször?



Forrás: http://www.azirastukreben.hu/hogyan-teremts-belso-csendet
Kategória: Ezoterikus cikkeink | Hozzáadta:: Zsóka (2015-03-31)
Megtekintések száma: 616 | Hozzászólások: 4
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]

Klubtagság

Iratkozz fel!

Hírlevél

Neked szól!

Itt vagyunk!

A fejezet kategóriái

Ezoterikus cikkeink [116]
Ezoterikus cikkek gyűjteménye

Statisztika


Online összesen: 9
Vendégek: 9
Felhasználók: 0

Block title