Cikkek katalógusa

Adomány

Keresés a honlapon

Oszd meg!

Gyógyítás

Mini-chat

Látogatóink

Block title

Főoldal » Cikkek » Sprituális tanítók » OSHO

OSHO - Aktív meditációk


Kundalini: Sokak kedvence ez a kifejezetten estére szánt meditációs gyakorlat, az Osho-technikák közül az egyik legerősebb. Álló helyzetből indulunk, hagyva, hogy a test a zene ütemére remegjen, vibráljon, fellazítva test és elme feszültségeit egyaránt. Ezt a szakaszt követi a szabad tánc, végül pedig a pihenőszakaszban figyelheted a gyakorlat okozta mély ellazulást, tudatos jelenlétet.

Csakralégzés: Erős légzés dinamikus zenére. Intenzív technika, talán az egyik leghatásosabb az Osho-meditációk közül. Alulról felfelé háromszor haladunk végig a csakrákon, mindig az egyikbe figyelve, mozogva, lélegezve a zene ritmusára. Utána hagyjuk leereszkedni az energiát, majd az újabb sorozat következik. A végén meditációs ülésben megtisztult, felfokozott jelenlét.

Csakrahangok: Kevésbé intenzív, állva vagy ülve végzett technika. A zene a hét csakrának megfelelő frekvenciákat használja, a gyakorlat alatt mindig az adott csakrával harmonizáló hangot adunk, amely érezhetően rezeg a testünk megfelelő területén. Szintén háromszor haladunk végig a hét csakránkon, majd csendben ülünk az összhang állapotában.

Nadabrahma: Ülő helyzetben, csukott szemmel először hosszú ideig zümmögő hangot adunk a kilégzések alatt, ami az egész testet átrezgeti. A második szakaszban pedig lassú kézmozdulatokat teszünk: köröket írunk le kifelé (fölös energiák kiadása), majd befelé (segítő energiák felvétele). Végül ülés, csend, jelenlét.

Gourishankar: A hatodik csakrához avagy harmadik szemhez tartozó technika. Az első szakaszban csukott szemmel, egy különleges technikával lélegzünk, majd a második szakaszban ülő helyzetben egy mécses lángján tartjuk a tekintetünket. Ezt szabad mozgás követi állva, majd ülő meditációban teljesedik be a gyakorlat. Egyszerűsége ellenére nagyon mély technika, amiben a zene ismét nagy szerepet játszik.

Gibberish: A szufi eredetű Halandzsameditáció. Van erősebb és finomabb változata is, más-más zenékre. Bármilyen nyelven beszélhetsz hosszú ideig, amit nem ismersz. A mozgás is megengedett. A régen „nyelveken szólás” néven ismert gyakorlat során a tudatalatti kiszabadul az anyanyelven az igazság kimondását nehezítő, belénk nevelt gátak közül, és sok minden feloldódik bennünk általa. Olyan dolgokat beszél ki erőteljesen a tudatalatti, amiket ismert nyelven nem mondanánk ki. Ezáltal kidobjuk a felesleges zűrzavart, az utána következő csendes ülés pedig az igazi meditáció megélését teszi lehetővé.

Pörgésmeditáció: A szufi dervisek legendás gyakorlata. Hosszú ideig egy irányba pörgünk keleti zenére, belső egyensúlyban. A külvilág elmosódik, nagyon felerősödik bennünk a belső tengelyünk érzése, segít a középpontunkba kerülni. A végén fekvés hason a földön, egység a földenergiákkal.



Forrás: http://www.samadhi.hu/?l=osho_meditaciok
Kategória: OSHO | Hozzáadta:: Zsóka (2013-09-04)
Megtekintések száma: 677
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]

Klubtagság

Meghívó!

Iratkozz fel!

Hírlevél

Neked szól!

Itt vagyunk!

A fejezet kategóriái

Statisztika


Online összesen: 18
Vendégek: 16
Felhasználók: 2
Zsóka, jromada

Block title